Cześć 👋
Zastanawiasz się jak ewidencjonować pracę zdalną w Kadromierzu? 👩💻
Nie ma nic prostszego!
W tym artykule wytłumaczę Ci wszystko krok po kroku.
Zaczynamy 😉
1. Stwórz własny typ urlopu o nazwie praca zdalna
Aby stworzyć własny typ urlopu, przejdź do sekcji
Moja firma >> Typy urlopów i kliknij Dodaj typ urlopu.
Wpisz nazwę i skrót dodawanego typu urlopu.
Uzupełnij kod (pole nieobowiązkowe), jeśli chcesz połączyć te informacje z systemem kadrowo-płacowym.
Zaznacz poszczególne opcje urlopu, które będą przestrzegane podczas dodawania tego typu urlopu.
💡 Uwaga: W przypadku wniosku o pracę zdalną warto zaznaczyć następujące opcje:
Zezwól na dodanie przez pracownika - dzięki temu pracownicy bedą mogli składać wniosek o pracę zdalną po swojej stronie za pomocą aplikacji Kadromierz Pracownik
Wymaga akceptacji - po złożeniu wniosku przez pracownika, manager otrzyma powiadomienie i będzie mógł rozpatrzyć wniosek. Po rozpatrzeniu wniosku pracownik również otrzyma powiadomienie w aplikacji.
Płatny
Limitowany - dzięki temu w profilu pracownika będzie możliwość wprowadzenia limitu pracy zdalnej przysługującej w ciągu roku
2. Ustal limit pracy zdalnej, jeśli chcesz, aby pracownicy nie przekroczyli określonej liczby dni w roku przysługujących na pracę zdalną.
Aby ustalić limit pracy zdalnej, przejdź do sekcji Moja firma >> Pracownicy
i kliknij Edytuj przy danym pracowniku.
Wybierz zakładkę Limity urlopów, wprowadź limit pracy zdalnej i zapisz zmiany.
❗Uwaga: Jeśli u wszystkich pracowników chcesz wprowadzić taką samą wartość limitu, możesz zrobić to za jednym razem.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się jak dokonać grupowej edycji danych.
3. Dodaj wniosek o pracę zdalną z poziomu managera lub pracownika
Aby dodać wniosek o pracę zdalną za pracownika z poziomu managera, przejdź do sekcji Grafik pracy, kliknij komórkę w danym dniu, a następnie spośród typów urlopów
wybierz Praca zdalna.
Wprowadzone wnioski o pracę zdalną będą również widoczne w sekcjach rozliczeniowych (Karta pracownika, Wypłaty).
Pamiętaj tylko o włączeniu w sekcjach rozliczeniowych dodatkowej kolumny
dotyczącej Nieobecności.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, jeśli chcesz dowiedzieć się, jak pracownicy mogą dodawać wnioski
po swojej stronie za pomocą aplikacji Kadromierz Pracownik.
4. Aktywuj opcję rejestracji obecności w aplikacji Kadromierz Pracownik, jeśli chcesz rejestrować czas pracy pracowników zdalnych.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się, jak aktywować opcję rejestracji obecności dla pracowników zdalnych za pomocą aplikacji Kadromierz Pracownik.
📚 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania poniższych artykułów:
Usuwanie i dezaktywacja pracownika - dowiedz się, w jaki sposób możesz dezaktywować profil pracownika
Dodawanie zmian w grafiku pracy - dowiedz się, jak dodać pracownikowi zmianę
w grafiku pracy
Przerwy w pracy - dowiedz się, w jaki sposób włączyć rejestrację przerw w Twojej firmie