Cześć 👋
W tym artykule omówię bardziej szczegółowo kwestię dodawania urlopów
i nieobecności w Kadromierzu.
Wytłumaczę, jak poprawnie złożyć wniosek urlopowy, a także pokażę
Ci kilka praktycznych przykładów.
Zaczynamy! 😉
Definicje dostępnych opcji w oknie dodawania urlopu
Podczas dodawania urlopu do grafiku pracownika, możesz zaznaczyć kilka dostępnych opcji, które wpływają na to, jak obliczane są godziny wynikające z danego urlopu.
Dostępne opcje:
Cały dzień - gdy opcja jest wyłączona, będzie można określić dokładne godziny
urlopu/nieobecności
Pomiń weekendy - gdy opcja jest włączona, system nie będzie doliczał godzin pracy
w weekendy w obrębie wybranego okresu
Pomiń dni wolne od pracy - gdy opcja jest włączona, system nie będzie doliczał godzin pracy w dni ustawowo wolne od pracy w obrębie wybranego okresu
Planuj urlop na podstawie zmian w grafiku pracy - gdy opcja jest włączona, godziny urlopu/nieobecności zostaną obliczone na podstawie godzin dodanych już zmian. Jeśli w dane dni nie ma dodanych zmian w grafiku, system nie będzie doliczał godzin za te dni.
Przykłady obrazujące, jak poprawnie zaplanować nieobecność
1. Zaplanowanie urlopu/nieobecności na 2 tygodnie z wyłączeniem weekendów.
W okresie, w którym chcemy dodać urlop/nieobecność, pracownik posiada już zaplanowane zmiany w grafiku pracy.
❗W takim przypadku należy pamiętać, że jeśli nanosimy urlop na zmiany w grafiku pracy, należy zaznaczyć opcję: Planuj urlop na podstawie zmian w grafiku pracy.
Czas nieobecności zostanie wówczas policzony na podstawie czasu pokrywających się zmian w grafiku.
W okresie, w którym chcemy dodać urlop/nieobecność, pracownik nie posiada zaplanowanych zmian w grafiku pracy.
❗Należy wówczas pamiętać, aby w takim przypadku odznaczyć opcję Planuj urlop na podstawie zmian w grafiku pracy.
Czas trwania urlopu zostanie policzony zgodnie z warunkiem zatrudnienia danego pracownika. Dla standardowych warunków zatrudnienia będzie liczony jako 8 godzin dziennie.
2. Chcę dodać pracownikowi urlop danego dnia krótszy niż 8 godzin.
Dodajemy nieobecność, wyłączając opcję Cały dzień i wpisujemy przedział godzinowy tej nieobecności:
Dodajemy urlop w dzień, kiedy pracownik ma już zaplanowaną zmianę w danym przedziale godzinowym (np. 10:00-14:00) pamiętając, aby opcja Planuj urlop na podstawie zmian w grafiku pracy była zaznaczona:
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby poznać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące urlopów i nieobecności.
📚 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania poniższych artykułów:
Dodawanie obecności za pracownika - dowiedz się, w jaki sposób możesz dodać obecność za pracownika
Własne sortowanie pracowników - dowiedz się, w jaki sposób możesz posortować pracowników w grafiku pracy według własnej kolejności
Data zatrudnienia, zwolnienia - dowiedz się, w jaki sposób możesz wpisać pracownikowi datę zatrudnienia/zwolnienia