Cześć 👋
Miło mi Cię powitać w jednej z serii artykułów FAQ, które jest pewnego rodzaju podsumowaniem danej sekcji. W artykułach tych umieściłam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące danej kategorii np. Grafik pracy, Lista obecności, Rejestracja czasu pracy itd.
W tym artykule odpowiem na najczęstsze pytania dotyczące sekcji Lista obecności.
Zaczynamy! 😉
Pytania, które poruszymy w ramach FAQ dotyczącego listy obecności:
Pytania i odpowiedzi ❓📖
➡️ Czy w liście obecności można wybrać widok miesięczny? ⬅️
Nie. W liście obecności można wybrać tylko widok dzienny lub tygodniowy.
Aby włączyć widok dzienny, kliknij kalendarz, a następnie kliknij dwa razy dzień,
w którym chcesz sprawdzić zarejestrowane obecności.
Aby włączyć widok tygodniowy, kliknij kalendarz, a następnie wybierz pierwszy
i ostatni dzień tygodnia, w którym chcesz wyświetlić zarejestrowane obecności.
➡️ Czy można dodać obecność, kiedy pracownik zapomniał zarejestrować swoje godziny pracy? ⬅️
Tak. 👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się, jak krok po kroku dodać obecność
w sytuacji, gdy pracownik całkowicie zapomniał zarejestrować swoją obecność.
➡️ Czy z listy obecności można wydrukować miesięczne zestawienie zarejestrowanych obecności danego pracownika? ⬅️
Nie. W liście obecności możesz zobaczyć zarejestrowane obecności wszystkich pracowników tylko w przedziale dniowym lub tygodniowym.
Aby wydrukować miesięczne zestawienie zarejestrowanej obecności danego pracownika, przejdź do Karty pracownika, wybierz z kalendarza miesiąc i pracownika.
Po wybraniu tych parametrów zobaczysz zarejestrowane obecności danego pracownika z danego miesiąca.
Aby wydrukować takie miesięczne zestawienie,
kliknij Opcje >> Eksportuj do pliku >> PDF, zaznacz kolumny,
które chcesz dodatkowo umieścić na tym raporcie i kliknij Eksport.
Tak wygenerowany plik do PDF możesz już łatwo wydrukować.
➡️ Co oznaczają różne kolory pasków obecności⬅️
Różne kolory pasków obecności oznaczają odpowiednio:
➡️ Co zrobić, gdy pracownik zapomniał zarejestrować godzinę zakończenia swojej pracy? Czy mogę dodać jakoś tę godzinę?⬅️
Tak. W tym celu przejdź do sekcji Lista obecności, wybierz dzień z kalendarza i kliknij pasek obecności danego pracownika, któremu chcesz zakończyć obecność.
Wprowadź godzinę zakończenia pracy i zapisz zmiany.
➡️ Czy pracownicy muszą mieć zmiany w grafiku pracy, jeśli rejestrują swoją obecność? ⬅️
Tak. Zmiany w grafiku pracy są konieczne, aby system mógł wyliczyć należne wynagrodzenie za dany okres.
Natomiast jeśli nie potrzebujesz planować grafiku, a pracownicy rejestrują swoją obecność, to wystarczy wówczas zatwierdzić takie obecności. Spowoduje to automatyczne dodanie już zatwierdzonych zmian w grafiku pracy w takich godzinach, jakie zostały zarejestrowane przez pracowników.
Aby zatwierdzić wszystkie obecności z danego dnia za jednym razem, zaznacz danych pracowników, a następnie kliknij ✔️ Zatwierdź.
➡️ Czy jeśli zatwierdzę wczesne przyjście/wyjście po czasie, będzie to widoczne w liście obecności?⬅️
Nie. Informacja o zatwierdzonej obecność jest widoczna w Karcie pracownika
w postaci literki N przy godzinie, która została zatwierdzona.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się kiedy należy zatwierdzić wczesne przyjście/wyjście po czasie i jak to zrobić.
Kliknij przycisk poniżej 👇, a zabiorę Cię do kolejnej serii FAQ, tym razem dotyczącej grafiku pracy. 😊
📚 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania poniższych artykułów:
Dodawanie urlopów do grafiku pracownika- dowiedz się, w jaki sposób możesz dodać pracownikowi urlop lub inną nieobecność
Edycja obecności- dowiedz się, w jaki sposób edytować zarejestrowaną obecność
Instrukcja obsługi Kadromierz RCP- dowiedz się, jak poruszać się po aplikacji mobilnej Kadromierz RCP oraz jak zarejestrować obecność