W tym artykule przedstawię kilka ważnych czynności, które warto znać, korzystając
z zakładki Lista obecności.
Pokażę Ci, jak edytować godziny zarejestrowanej obecności, a także jak zakończyć rozpoczętą zmianę. Dowiesz się również, jak zatwierdzić obecność oraz jak usunąć daną obecność.
Dodawanie obecności
Dodanie obecności bez zmiany w grafiku
Przejdź do zakładki Lista obecności i wybierz z kalendarza dzień, w którym chcesz dodać obecność za pracownika, a następnie kliknij Dodaj obecność.
Wybierz lokalizację i pracownika, któremu chcesz dodać w danym dniu obecność. Wprowadź godziny pracy i zapisz zmiany.
Opcja dodaj obecność pozwala na dodanie obecności bez zaplanowanej zmiany, dlatego pamiętaj następnie zatwierdzić taką obecność, aby zmiana ta została poprawnie rozliczona.
Dodanie obecności do zmiany w grafiku
Jeśli pracownik zapomniał zarejestrować zmiany, a ma zaplanowaną zmianę w grafiku możesz szybko dodać obecność w danym dniu.
Kliknij na pasek nieobecności, a następnie kliknij Dodaj.
Aby dodać grupowo obecności na podstawie grafiku, zaznacz wybranych pracowników, a następnie kliknij Dodaj "ikonka plusa".
Zatwierdzenie nieplanowanej obecności
Gdy pracownik zarejestruje obecność bez zaplanowanej zmiany w grafiku, będzie ona przedstawiona w kolorze pomarańczowym.
Aby zatwierdzić pojedynczo taką obecność, kliknij pasek obecności wybranego pracownika, a następnie kliknij Zapisz.
Aby zatwierdzić grupowo takie obecności, zaznacz wybranych pracowników, a następnie kliknij Zatwierdź.
Zatwierdzenie obecności powoduje automatyczne dodanie zmian w grafiku pracy, które nie wymagają już publikacji.
Edytowanie obecności
Aby edytować godziny danej obecności, wybierz najpierw z kalendarza dzień, w którym chcesz dokonać edycji.
Kliknij pasek obecności odpowiedniego pracownika, wprowadź poprawne godziny pracy i zapisz zmiany.
Usunięcie obecności
Aby usunąć obecność, kliknij pasek obecności, a następnie Usuń obecność
i zapisz zmiany.
Pasek obecności zmieni od razu kolor z zielonego na czerwony.