Przejdź do głównej zawartości
FAQ - Rejestracja czasu pracy

Rejestracja czasu pracy - pytania i odpowiedzi

Zaktualizowano ponad tydzień temu

W tym artykule odpowiem na najczęstsze pytania dotyczące modułu rejestracji

czasu pracy.

Dodaliśmy w Kadromierzu nowego pracownik i jak się loguje, otrzymuje komunikat: Błędny PIN. Co zrobić?

Po dodaniu profilu pracownika należy pamiętać, aby odświeżyć dane w aplikacji Kadromierz RCP, aby zaktualizować zmiany.

Aby odświeżyć dane w aplikacji Kadromierz RCP kliknij ikonkę kółka zębatego ⚙️, a następnie kliknij opcję Odśwież dane i ustawienia.


Gdzie wygenerować kody QR?

Aby wygenerować kody QR, przejdź do sekcji Moja firma >> Pracownicy, zaznacz wybranych pracowników i kliknij Zastosuj dla zaznaczonych >> Generuj kody QR.

Zaznacz odpowiednią opcję i kliknij EXPORT.


Po zainstalowaniu aplikacji Kadromierz RCP na urządzeniu mobilnym widzę jakiś kod. Gdzie go wpisać?

Jest to kod, który jest potrzebny do autoryzacji urządzenia, na którym chcesz rejestrować obecność.

Aby dodać urządzenie, przejdź do sekcji Moja firma >> Urządzenia i kliknij Dodaj urządzenie.

Wprowadź nazwę urządzenia, kod, który widzisz w aplikacji na swoim urządzeniu

i przypisz odpowiednie lokalizacje.


Czy można rejestrować przerwy?

Tak. Opcja ta nie jest domyślnie włączona i trzeba ją aktywować, aby umożliwić pracownikom rejestrację przerw.

Aby włączyć opcję rejestracji przerw w pracy, przejdź do zakładki Ustawienia >> Ustawienia lokalizacji.

Opcję tę aktywuje się osobno dla każdej lokalizacji. Wybór lokalizacji jest widoczny jako pierwsza opcja w tej sekcji.

Następnie przejdź do sekcji Ustawienia rejestracji czasu pracy i włącz podaną opcję.

Po aktywowaniu tej opcji, zjedź na dół strony i kliknij Zapisz, aby zapisać zmiany dla wybranej lokalizacji.

Kliknij Zapisz i zastosuj dla wszystkich lokalizacji, jeśli chcesz aktywować tę opcję we wszystkich lokalizacjach.


Czy pracownik może zarejestrować swoją obecność, jeśli nie ma zaplanowanej zmiany w grafiku pracy?

Tak. Pracownik może zarejestrować swoją obecność, jeśli nie posiada zmiany

w grafiku pracy.Wówczas taka obecność w liście obecności będzie oznaczona kolorem pomarańczowym.


Czy jeśli chcemy rejestrować obecność na komputerze, musimy instalować aplikację?

Nie. W przypadku rejestracji obecności za pomocą aplikacji Kadromierz RCP

w przeglądarce nie ma potrzeby instalowania żadnej aplikacji.

Wystarczy zalogować się na stronie: https://rcp.kadromierz.pl/auth/login.

KLIKNIJ TUTAJ, aby dowiedź się więcej szczegółów dotyczących rejestracji obecności za pomocą aplikacji RCP w przeglądarce.


Dlaczego pracownik w aplikacji RCP w przeglądarce nie widzi swojej lokalizacji mimo, że jest do niej przypisany?

Rejestrowanie obecności za pomocą aplikacji RCP w przeglądarce różni się tym, że w aplikacji musi się najpierw zalogować administrator konta lub manager, aby móc udostępnić pracownikom lokalizacje, aby mogli zarejestrować swoją obecność.

Najprawdopodobniej w aplikacji RCP w przeglądarce jest aktualnie zalogowany manager, który nie jest przypisany do tej lokalizacji i dlatego pracowni nie widzi tej lokalizacji.

KLIKNIJ TUTAJ, aby dowiedź się więcej szczegółów dotyczących rejestracji obecności za pomocą aplikacji RCP w przeglądarce.


Czy pracownik może rozpocząć obecność na urządzenia A i zakończyć ją na urządzeniu B?

To zależy od tego, czy urządzenie B jest przypisane do tej samej lokalizacji co urządzenie A.

✅ Jeśli urządzenie B jest przypisane również do tej samej lokalizacji, w której pracownik rozpoczął swoją obecność na urządzenie A, to będzie mógł zakończyć na tym urządzeniu zmianę.

❌ Jeśli urządzenie B nie jest przypisane do tej samej lokalizacji, w której pracownik rozpoczął swoją obecność na urządzenie A, to pracownik nie będzie mógł zakończyć na tym urządzeniu obecności.


Czy jeśli pracownik ma poranną zmianę w lokalizacji A, a popołudniową zmianę w lokalizacji B, to czy musi w każdej z tych lokalizacji osobno rejestrować obecność?

Tak. W każdej z tych lokalizacji należy zarejestrować rozpoczęcie i zakończenie pracy, aby obie zmiany mogły zostać poprawnie rozliczone.


Czy opcję rejestracji obecności w aplikacji Kadromierz Pracownik można aktywować dla wybranego pracownika?

Nie. Opcję tę aktywuje się dla wybranej lokalizacji. Nie ma możliwości włączenia tej opcji dla konkretnego pracownika.

Jeśli istniałaby konieczność aktywowania rejestracji obecności przez aplikację Kadromierz Pracownik dla wybranych pracowników, należałoby utworzyć nową lokalizację, przypisać do niej tych pracowników, a następnie w tej lokalizacji włączyć możliwość rejestracji obecności przez aplikację Kadromierz Pracownik.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?