Wszystkie kolekcje
Manager
Zakładka - Urlopy i Delegacje
FAQ - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące urlopów
FAQ - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące urlopów

Urlopy i delegacje - pytania i odpowiedzi

Zaktualizowano ponad tydzień temu

Miło mi Cię powitać w jednej z serii artykułów FAQ, które jest pewnego rodzaju podsumowaniem danej sekcji. W artykułach tych umieściłam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące danej kategorii np. Grafik pracy, Lista obecności, Rejestracja czasu pracy itd.

W tym artykule odpowiem na najczęstsze pytania dotyczące urlopów.

➡️ Czy wniosek urlopowy można edytować? ⬅️

Nie. Jeśli dany wniosek został złożony błędnie, nie można go już poprawić. Taki wniosek należy odrzucić lub usunąć i złożyć nowy.

➡️ Czy można dodać urlop w konkretnych godzinach? ⬅️

Tak. Aby mieć możliwość dodania urlopu w danych godzinach należy upewnić się,

że dany typ urlopu posiada zaznaczoną opcję: Zezwól na dodanie dla części dnia.

Aby to sprawdzić, przejdź do sekcji Moja firma >> Typy urlopów

i kliknij ołówka ✏️ przy danym typie urlopu.

➡️ Czy jeśli pracownik nie wykorzysta limitu urlopowego w danym roku, to można go przenieść na kolejny rok? ⬅️

Tak. W takim przypadku planując limit urlopu pracownika na kolejny rok, należy zwiększyć go o wartość pozostałego urlopu z poprzedniego roku.

Limit urlopu należy wprowadzić w profilu danego pracownika.

W tym celu przejdź do sekcji Moja firma >> Pracownicy.

Wyszukaj danego pracownika, kliknij Edytuj

i wprowadź poprawną wartość danego limitu.

➡️ Czy można zmienić jednostkę limitu? ⬅️

Tak. W tym celu należy przejść do sekcji Moja firma >> Typy urlopów i kliknąć ikonkę ołówka ✏️ przy urlopie, dla którego chcemy zmienić jednostkę limitu.

Po zapisaniu zmian w profilu pracownika będzie możliwość wprowadzenia

limitu danego urlopu w dniach.

➡️ Dodałem urlop do grafiku, ale liczy się jako 0 godzin. Dlaczego? ⬅️

Opisany problem dotyczy błędnie wstawionego wniosku urlopowego, a dokładniej niepoprawnie zaznaczonej lub odznaczonej, którejś z poniższych opcji:

  • pomiń weekendy

  • pomiń dni wolne od pracy

  • planuj urlop na podstawie zmian w grafiku pracy

Najczęściej chodzi o błędnie zaznaczoną lub oznaczoną opcję Planuj urlop na podstawie zmian w grafiku pracy. Warto pamiętać kiedy poprawnie zaznaczyć,

a kiedy zaznaczyć tę opcję:

  • ZAZNACZ ✅, jeśli pracownik posiada zmiany w grafiku pracy w okresie, w którym chcesz mu wstawić nieobecność. Czas nieobecności zostanie policzony na podstawie czasu pokrywających się zmian w grafiku.

  • ODZNACZ ❌, jeśli pracownik nie posiada zmian w grafiku pracy w okresie, w którym chcesz mu wstawić nieobecność. W takim przypadku czas urlopu, dla standardowych warunków zatrudnienia będzie liczony jako 8 godzin dziennie.

➡️ Dlaczego nie mam możliwości usunięcia urlopu? Pojawia mi się tylko przekreślone kółko. ⬅️

Pamiętaj, że po kliknięciu Usuń wniosek, należy następnie wpisać z wielkich liter słowo POTWIERDZAM, aby potwierdzić usunięcie wniosku.

➡️ Jak sprawdzić liczbę pozostałego urlopu do wykorzystania danego pracownika? ⬅️

Aby sprawdzić liczbę pozostałego urlopu urlopu do wykorzystania, przejdź do sekcji Urlopy i delegacje >> Widok limitów.

W sekcji tej widoczne są również informacje dotyczące limitu urlopowego pracownika i liczby zatwierdzonego urlopu.

Aby wyszukać konkretnego pracownia, kliknij ikonkę lupy 🔍 i wpisz początek imienia lub nazwiska pracownika.

Kliknij przycisk poniżej 👇, a zabiorę Cię do kolejnej serii FAQ, tym razem dotyczącej rejestracji czasu pracy. 😊

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?