Cześć 👋
W tym artykule dowiesz się, jak włączyć opcję rejestracji przerw na Twoim koncie. Pokażę Ci również, jak edytować, usunąć lub ręcznie dodać przerwę.
Wytłumaczę również, w jaki sposób są interpretowane przerwy, aby móc dobrać odpowiednią formę ich rozliczenia.
Zaczynamy! 😉
Jak aktywować opcję rejestracji przerw w czasie pracy?
Aby włączyć opcję rejestracji przerw w pracy, przejdź do zakładki
Ustawienia >> Ustawienia lokalizacji.
❗Pamiętaj: Opcję tę aktywuje się osobno dla każdej lokalizacji. Wybór lokalizacji jest widoczny jako pierwsza opcja w tej sekcji.
Następnie przejdź do sekcji Ustawienia rejestracji czasu pracy i włącz podaną opcję.
Kliknij Zapisz, aby zapisać zmiany dla wybranej lokalizacji.
Kliknij Zapisz i zastosuj dla wszystkich lokalizacji, jeśli chcesz aktywować tę opcję
we wszystkich lokalizacjach.
Jak zarejestrować przerwę?
Przejdź do aplikacji mobilnej Kadromierz RCP lub zaloguj się w aplikacji
w przeglądarce na stronie: https://rcp.kadromierz.pl/auth/login.
Aby zarejestrować godzinę rozpoczęcia/zakończenia przerwy, wpisz swój PIN lub zeskanuj kod QR i kliknij Rozpocznij przerwę/Zakończ przerwę.
Jak edytować lub usunąć zarejestrowaną przerwę?
Aby sprawdzić długość przerwy, najedź kursorem na wybraną przerwę. Sumaryczną długość przerw u danego pracownika znajdziesz w kolumnie Suma przerw.
Aby sprawdzić godziny danej przerwy i je edytować, kliknij pasek obecności pracownika, wprowadź poprawne godziny danej przerwy i zapisz zmiany.
Aby usunąć przerwę, kliknij pasek obecności, a następnie ikonkę kosza 🗑️
przy danej przerwie.
Jak ręcznie dodać przerwę?
Aby ręcznie dodać przerwę, kliknij pasek obecności pracownika, któremu chcesz dodać przerwę.
Kliknij + dodaj przerwę, wprowadź godziny przerwy i zapisz zmiany.
Jak są rozliczane przerwy?
Aby sprawdzić/edytować ustawienia rozliczeń przerw, przejdź do sekcji rozliczeniowej (Ewidencja czasu pracy) i kliknij Opcje >> Ustawienia czasu pracy.
Nie - przerwy nie będą brane pod uwagę przy rozliczeniu.
Tak - przerwy będą odliczane. Suwakiem "Tolerancja" możesz ustalić czas płatnej przerwy, czyli ilość minut w ramach przerwy, które nie będą odliczane od przepracowanych godzin.
Stały - opcja ta pozwoli na ustawienie stałego czasu przerw, który zawsze będzie odejmować stały przedział czasowy (np. 60 minut) od całkowitego czasu pracy pracownika.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się więcej na temat ustawień rozliczeń.
📚 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania poniższych artykułów:
Weryfikacja lokalizacji GPS podczas rejestracji obecności - dowiedz się, w jaki sposób możesz włączyć opcję weryfikacji lokalizacji GPS
Usuwanie i dezaktywacja pracownika - dowiedz się, w jaki sposób usunąć
lub dezaktywować profil pracownika
Bonus - dowiedz się, w jaki sposób dodać pracownikowi w Kadromierzu zaliczkę lub premię