Cześć 👋
Miło mi Cię powitać w jednej z serii artykułów FAQ, które jest pewnego rodzaju podsumowaniem danej sekcji. W artykułach tych umieściłam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące danej kategorii np. Grafik pracy, Lista obecności, Rejestracja czasu pracy itd.
W tym artykule odpowiem na najczęstsze pytania dotyczące grafiku pracy.
Zaczynamy! 😉
Pytania, które poruszymy w ramach FAQ dotyczącego grafiku pracy:
Pytania i odpowiedzi ❓📖
➡️ Dodaliśmy pracownika i nie widać go w grafiku.
Dlaczego? ⬅️
Nowo dodani pracownicy nie posiadają jeszcze zaplanowanych zmian, dlatego należy upewnić się, że w grafiku pracy jest zaznaczona opcja: Pokaż pracowników bez zaplanowanych zmian.
Jeśli po włączeniu tej opcji pracownik nadal nie będzie widoczny, to wyloguj się
z aplikacji, zaloguj się ponownie i sprawdź, czy po ponownym zalogowaniu pracownik jest już widoczny.
❗Uwaga: Jeśli po wykonaniu powyższych czynności profil pracownika nadal nie będzie się wyświetlał w grafiku pracy, to należy zalogować się do platformy na karcie incognito i sprawdzić, czy pracownik jest widoczny.
Aby otworzyć kartkę incognito, proszę wcisnąć: Ctrl + Shift + N.
Jeśli pracownik jest widoczny w karcie incognito, to następnie na docelowej stronie należy wykonać czynności opisane w jednym z poniższych artykułów w zależności od rodzaju przeglądarki.
➡️ Założyliśmy właśnie konto, dodaliśmy pracowników, ale nie widać ich w grafiku. Co może być tego przyczyną?⬅️
Przyczyną takiej sytuacji, jest brak przypisanego stanowiska i lokalizacji do profilu pracownika.
❗Pamiętaj: Przypisz pracownikom minimum jedną lokalizację i stanowisko,
aby móc zaplanować grafik.
Dodaliśmy pracownika na konto, ale nie może zalogować się w aplikacji mobilnej Kadromierz Pracownik. Pojawia się tylko komunikat Pobieram najnowsze dane. Dlaczego?
Odpowiedź na to pytanie łączy się z poprzednim zagadnieniem. W przypadku, jeśli nie przypiszemy pracownikowi żadnej lokalizacji, aplikacja nie będzie mogła pobrać wymaganych danych i pracownik nie będzie mógł zalogować się do aplikacji.
W aplikacji mobilnej zostanie zwrócony następujący komunikat.
❗Pamiętaj: Przypisz pracownikom minimum jedną lokalizację,
aby mogli zalogować się w aplikacji.
➡️ Czy w grafiku mogę posortować pracowników według własnej kolejności? ⬅️
Tak. 👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się, jak posortować pracowników według własnej kolejności.
➡️ Dlaczego nie mogę eksportować grafiku do innego pliku? Pole Eksportuj do pliku jest wyszarzone. ⬅️
Powodem, dla którego nie można eksportować grafiku do innego pliku,
jest zaznaczenie wielu lokalizacji.
Aby móc eksportować grafik pracy, może być zaznaczona tylko jedna lokalizacja.
➡️ Dlaczego w grafiku nie widzę bilansu godzin moich pracowników? ⬅️
Upewnij się, że w grafiku pracy masz włączoną opcję: Bilans godzin.
❗Uwaga: Jeśli masz włączoną opcję: Bilans godzin, a pod nazwiskami pracowników w grafiku widzisz tylko "-", dokonaj "twardego odświeżenia strony" poprzez wciśnięcie kombinacji klawiszy Ctrl + Shift + R i zaloguj się ponownie. To rozwiąże problem. 🙂
➡️ Czy mogę dodać pracownikowi dwie zmiany tego samego dnia? ⬅️
Tak. Aby dodać pracownikowi drugą zmianę tego samego dnia, najedź na pierwszą zmianę w tym dniu i kliknij "+".
Wybierz ponownie stanowisko, wpisz godziny zmiany i kliknij Zapisz.
Pamiętaj, aby po dodaniu zmian w grafiku pracy, opublikować grafik.
➡️ Dlaczego nie widzę otwartych zmian/wymiany zmian?⬅️
Upewnij się, że w grafiku pracy masz włączoną opcję: Otwarte zmiany/Wymiana zmiany.
➡️ Dlaczego w grafiku nie mogę wprowadzić wartości budżetowych? Nie pojawiają mi się pola do wprowadzenia wartości. ⬅️
Opcja ta jest zablokowana, gdy w sekcji grafik pracy użytkownik w filtrze Lokalizacje ma zaznaczone więcej niż jedną lokalizację. Wówczas nie są widoczne komórki do wpisania wartości:
Aby móc wprowadzić wartości w panelu budżetowym, należy zaznaczyć tylko jedną lokalizację.
➡️ Czy w Kadromierzu można wprowadzić w jednym dniu dwa typy dostępności? Np. Dostępny w godzinach: 9-13 i 16-21. ⬅️
Nie. Natomiast taki przypadek można rozwiązać, konfigurując własny typ dostępności Niedostępny w godzinach.
Aby utworzyć własny typ dostępności, należy przejść do sekcji
Moja firma >> Typy dostępności >> Dodaj dostępność:
Wprowadź nazwę nowego typu dostępności np. Niedostępny w godzinach i zaznacz odpowiednie opcje w zależności od preferencji.
Jedną z opcji, którą należy zaznaczyć, jest opcja: Wymaga podania godzin, abyśmy mogli podać dokładny przedział godzinowy danej dostępności:
Dzięki utworzonemu typu dostępności, jeśli pracownik w danym dniu jest dostępny
w godzinach 9-13 i 16-21, będzie można wprowadzić dostępność: Niedostępny w godzinach, w tym przypadku Niedostępny w godzinach 13-16:
Kliknij przycisk poniżej 👇, a zabiorę Cię do kolejnej serii FAQ, tym razem dotyczącej urlopów i delegacji. 😊
📚 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania poniższych artykułów:
Dodawanie urlopów do grafiku pracownika- dowiedz się, w jaki sposób możesz dodać pracownikowi urlop lub inną nieobecność
Edycja obecności- dowiedz się, w jaki sposób edytować zarejestrowaną obecność
Instrukcja obsługi Kadromierz RCP- dowiedz się, jak poruszać się po aplikacji mobilnej Kadromierz RCP oraz jak zarejestrować obecność