Wszystkie kolekcje
Manager
Zakładka - Grafik pracy
FAQ - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące grafiku pracy
FAQ - odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące grafiku pracy

Grafik pracy - pytania i odpowiedzi

Zaktualizowano ponad tydzień temu

Miło mi Cię powitać w jednej z serii artykułów FAQ, które jest pewnego rodzaju podsumowaniem danej sekcji. W artykułach tych umieściłam odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące danej kategorii np. Grafik pracy, Lista obecności, Rejestracja czasu pracy itd.

W tym artykule odpowiem na najczęstsze pytania dotyczące grafiku pracy.

➡️ Dodaliśmy pracownika i nie widać go w grafiku.

Dlaczego? ⬅️

Nowo dodani pracownicy nie posiadają jeszcze zaplanowanych zmian, dlatego należy upewnić się, że w grafiku pracy jest zaznaczona opcja: Pokaż pracowników bez zaplanowanych zmian.

Jeśli po włączeniu tej opcji pracownik nadal nie będzie widoczny, to wyloguj się

z aplikacji, zaloguj się ponownie i sprawdź, czy po ponownym zalogowaniu pracownik jest już widoczny.

Uwaga: Jeśli po wykonaniu powyższych czynności profil pracownika nadal nie będzie się wyświetlał w grafiku pracy, to należy zalogować się do platformy na karcie incognito i sprawdzić, czy pracownik jest widoczny.
​
Aby otworzyć kartkę incognito, proszę wcisnąć: Ctrl + Shift + N.
​
Jeśli pracownik jest widoczny w karcie incognito, to następnie na docelowej stronie należy wykonać czynności opisane w jednym z poniższych artykułów w zależności od rodzaju przeglądarki.

➡️ Założyliśmy właśnie konto, dodaliśmy pracowników, ale nie widać ich w grafiku. Co może być tego przyczyną?⬅️

Przyczyną takiej sytuacji, jest brak przypisanego stanowiska i lokalizacji do profilu pracownika.

Pamiętaj: Przypisz pracownikom minimum jedną lokalizację i stanowisko,

aby móc zaplanować grafik.

Dodaliśmy pracownika na konto, ale nie może zalogować się w aplikacji mobilnej Kadromierz Pracownik. Pojawia się tylko komunikat Pobieram najnowsze dane. Dlaczego?

Odpowiedź na to pytanie łączy się z poprzednim zagadnieniem. W przypadku, jeśli nie przypiszemy pracownikowi żadnej lokalizacji, aplikacja nie będzie mogła pobrać wymaganych danych i pracownik nie będzie mógł zalogować się do aplikacji.

W aplikacji mobilnej zostanie zwrócony następujący komunikat.

Pamiętaj: Przypisz pracownikom minimum jedną lokalizację,

aby mogli zalogować się w aplikacji.

➡️ Czy w grafiku mogę posortować pracowników według własnej kolejności? ⬅️

Tak. 👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się, jak posortować pracowników według własnej kolejności.

➡️ Dlaczego nie mogę eksportować grafiku do innego pliku? Pole Eksportuj do pliku jest wyszarzone. ⬅️

Powodem, dla którego nie można eksportować grafiku do innego pliku,

jest zaznaczenie wielu lokalizacji.

Aby móc eksportować grafik pracy, może być zaznaczona tylko jedna lokalizacja.

➡️ Dlaczego w grafiku nie widzę bilansu godzin moich pracowników? ⬅️

Upewnij się, że w grafiku pracy masz włączoną opcję: Bilans godzin.

Uwaga: Jeśli masz włączoną opcję: Bilans godzin, a pod nazwiskami pracowników w grafiku widzisz tylko "-", dokonaj "twardego odświeżenia strony" poprzez wciśnięcie kombinacji klawiszy Ctrl + Shift + R i zaloguj się ponownie. To rozwiąże problem. 🙂

➡️ Czy mogę dodać pracownikowi dwie zmiany tego samego dnia? ⬅️

Tak. Aby dodać pracownikowi drugą zmianę tego samego dnia, najedź na pierwszą zmianę w tym dniu i kliknij "+".

Wybierz ponownie stanowisko, wpisz godziny zmiany i kliknij Zapisz.

Pamiętaj, aby po dodaniu zmian w grafiku pracy, opublikować grafik.

➡️ Dlaczego nie widzę otwartych zmian/wymiany zmian?⬅️

Upewnij się, że w grafiku pracy masz włączoną opcję: Otwarte zmiany/Wymiana zmiany.

➡️ Dlaczego w grafiku nie mogę wprowadzić wartości budżetowych? Nie pojawiają mi się pola do wprowadzenia wartości. ⬅️

Opcja ta jest zablokowana, gdy w sekcji grafik pracy użytkownik w filtrze Lokalizacje ma zaznaczone więcej niż jedną lokalizację. Wówczas nie są widoczne komórki do wpisania wartości:

Aby móc wprowadzić wartości w panelu budżetowym, należy zaznaczyć tylko jedną lokalizację.

➡️ Czy w Kadromierzu można wprowadzić w jednym dniu dwa typy dostępności? Np. Dostępny w godzinach: 9-13 i 16-21. ⬅️

Nie. Natomiast taki przypadek można rozwiązać, konfigurując własny typ dostępności Niedostępny w godzinach.

Aby utworzyć własny typ dostępności, należy przejść do sekcji

Moja firma >> Typy dostępności >> Dodaj dostępność:

Wprowadź nazwę nowego typu dostępności np. Niedostępny w godzinach i zaznacz odpowiednie opcje w zależności od preferencji.

Jedną z opcji, którą należy zaznaczyć, jest opcja: Wymaga podania godzin, abyśmy mogli podać dokładny przedział godzinowy danej dostępności:

Dzięki utworzonemu typu dostępności, jeśli pracownik w danym dniu jest dostępny

w godzinach 9-13 i 16-21, będzie można wprowadzić dostępność: Niedostępny w godzinach, w tym przypadku Niedostępny w godzinach 13-16:

Kliknij przycisk poniżej 👇, a zabiorę Cię do kolejnej serii FAQ, tym razem dotyczącej urlopów i delegacji. 😊


Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?