W tym artykule chciałabym Ci wyjaśnić, czym są alerty, a także przestawić po kolei, jakie dokładnie alerty możesz zobaczyć i czego one dotyczą.
Alerty - definicja
Alerty to komunikaty, które poinformują Cię o błędach, które wystąpiły w danym okresie i mogą wpływać na rozliczenie pracowników.
Mają one na celu zwrócenie uwagi na potencjalne błędy i dzięki temu sukcesywne weryfikowanie przez managerów czasu pracy pracowników jeszcze przed ostatecznym rozliczeniem.
Alerty znajdują się w dedykowanej dla nich kolumnie o nazwie Alerty zarówno w widoku grupowym, jak i szczegółowym.
Widok grupowy
W widoku grupowym w kolumnie Alerty zobaczysz ikonkę ⚠️, która wskazuje,
że u danego pracownika pojawiły się błędy, które mogą wpływać na rozliczenie.
W kółeczku alertu znajduje się cyfra informująca o liczbie błędów, które wystąpiły
u danego pracownika.
Po najechaniu na alert zostanie zwrócony komunikat: W wybranym okresie u pracownika występują błędy mogące wpływać na rozliczenie. Przejdź do szczegółów, aby dowiedzieć się więcej.
Widok szczegółowy
W widoku szczegółowym w kolumnie Alerty zobaczysz już konkretne alerty w danych dniach. Po najechaniu na alert zostanie zwrócony komunikat, czego dokładnie dotyczą. (U pracownika w danym dniu może wystąpić więcej niż jeden alert).
Rodzaje i opis alertów
Aktualnie jest osiem rodzajów alertów. Każdy z alertów charakteryzuje się swoją spersonalizowaną ikonką i komunikatem informującym o jego znaczeniu.
Nazwa alertu | Ikonka alertu | Komunikat alertu |
Dwie lub więcej nachodzące na siebie obecności. | Pracownik ma dwie lub więcej nachodzących na siebie obecności w tym dniu. | |
Obecność i nieobecność nachodzące na siebie. | Pracownik ma obecności nieobecność nachodzące na siebie. | |
Obecność dłuższa niż lub równa 12h. | Pracownik ma dłuższą obecność w tym dniu. | |
Nieobecności utworzone, ale niezaakceptowane w tym okresie. | Pracownik ma niezaakceptowane nieobecności w tym dniu. | |
Przerwa dotykająca końca obecności. | Pracownik zarejestrował przerwę trwającą do końca jego obecności. | |
Obecność rozpoczęta, ale niezakończona. | Pracownik ma niezakończoną obecność w tym dniu. | |
Logowanie GPS poza promieniem lokalizacji. | Pracownik zarejestrował obecność poza wyznaczonym obszarem. | |
Zatwierdzono czas pracy w nadgodzinach. | Pracownik ma zatwierdzony czas pracy w nadgodzinach. |