W tym artykule wytłumaczę Ci, co zrobić z profilem pracownika, który na stałe lub tymczasowo kończy współpracę z Twoją firmą.
W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest oznaczyć jego profil jako nieaktywny.
Profil pracownika nieaktywnego przestanie wówczas figurować w zakładce Moja firma na liście pracowników aktywnych, nie będzie również widoczny w Grafiku pracy oraz na Liście obecności.
Natomiast w zakładkach Ewidencja czasu pracy oraz Eksporty nadal będą dostępne wszystkie archiwalne dane aktywności pracownika.
Jak dezaktywować konto pracownika?
Przejdź do sekcji Moja firma >> Pracownicy, wyszukaj danego pracownika, kliknij Edytuj, a następnie wybierz sekcję Dodatkowe.
Kliknij suwak, aby zmienić status pracownika z aktywny na nieaktywny.
Za pracowników nieaktywnych nie są naliczane opłaty.
Co zrobić, gdy pracownik wraca do firmy, ale jego profil jest oznaczony jako nieaktywny?
Przejdź do sekcji Moja firma >> Pracownicy.
Aby wyświetlić pracowników nieaktywnych, wystarczy kiknąć na Nieaktywni.
Kliknij Edytuj przy danym pracowniku i przejdź do zakładki Dodatkowe.
Aby zmienić status pracownika ponownie na aktywny, kliknij suwak nieaktywny/aktywny i zapisz zmiany.
Jak usunąć konto pracownika?
Przejdź do sekcji Moja firma i wyszukaj danego pracownika. Kliknij Usuń, aby usunąć profil danego pracownika.
Wpisz wielkimi literami słowo POTWIERDZAM, a następnie kliknij Usuń, aby potwierdzić usunięcie profilu pracownika.
Jeśli usuniesz profil pracownika, utracisz dostęp do historii przepracowanych godzin, zarejestrowanej obecności oraz rozliczeń tego pracownika.