Przejdź do głównej zawartości

Usuwanie i dezaktywacja konta pracownika

Moja firma - jak dezaktywować, usunąć konto pracownika

Zaktualizowano ponad 3 tygodnie temu

W tym artykule wytłumaczę Ci, co zrobić z profilem pracownika, który na stałe lub tymczasowo kończy współpracę z Twoją firmą.

W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem jest oznaczyć jego profil jako nieaktywny.

Profil pracownika nieaktywnego przestanie wówczas figurować w zakładce Moja firma na liście pracowników aktywnych, nie będzie również widoczny w Grafiku pracy oraz na Liście obecności.

Natomiast w zakładkach Ewidencja czasu pracy oraz Eksporty nadal będą dostępne wszystkie archiwalne dane aktywności pracownika.

Jak dezaktywować konto pracownika?

Przejdź do sekcji Moja firma >> Pracownicy, wyszukaj danego pracownika, kliknij Edytuj, a następnie wybierz sekcję Dodatkowe.

Kliknij suwak, aby zmienić status pracownika z aktywny na nieaktywny.

 

Za pracowników nieaktywnych nie są naliczane opłaty.

Co zrobić, gdy pracownik wraca do firmy, ale jego profil jest oznaczony jako nieaktywny?

Przejdź do sekcji Moja firma >> Pracownicy.

Aby wyświetlić pracowników nieaktywnych, wystarczy kiknąć na Nieaktywni.

Kliknij Edytuj przy danym pracowniku i przejdź do zakładki Dodatkowe.

Aby zmienić status pracownika ponownie na aktywny, kliknij suwak nieaktywny/aktywny i zapisz zmiany.

Jak usunąć konto pracownika?

Przejdź do sekcji Moja firma i wyszukaj danego pracownika. Kliknij Usuń, aby usunąć profil danego pracownika.

Wpisz wielkimi literami słowo POTWIERDZAM, a następnie kliknij Usuń, aby potwierdzić usunięcie profilu pracownika.

Jeśli usuniesz profil pracownika, utracisz dostęp do historii przepracowanych godzin, zarejestrowanej obecności oraz rozliczeń tego pracownika.

Czy to odpowiedziało na twoje pytanie?