Cześć 👋
W tym artykule omówimy widok szczegółowy w zakładce Ewidencja czasu pracy. Pokażę Ci, jak poruszać się po tej sekcji, a także jakie czynności możesz wykonać z tego poziomu.
W pewnym miejscach pozwolę sobie zwrócić także Twoją uwagę na pewne kwestie, które warto będzie zapamiętać.
Mam nadzieję, że te informacje usprawnią pewne czynności i pomogą Ci w codziennej pracy z tą sekcją.
Zaczynamy! 😉
Widok szczegółowy
💡Widok szczegółowy przedstawia szczegółowe zestawienie czasu pracy konkretnego pracownika z danego okresu. Jest odpowiednikiem sekcji Karta pracownika.
Aby wyświetlić raport szczegółowy, przejdź do zakładki Ewidencja czasu pracy, a następnie kliknij wiersz pracownika, którego dane chcesz wyświetlić. Po najechaniu na daną pozycję wiersz podświetli się na pomarańczowo.
Uwaga: W celu przejścia do widoku szczegółowego danego pracownika możesz również kliknąć Opcje.
Aby wrócić z do widoku grupowego, kliknij Wróć do widoku grupowego.
Górny pasek nawigacji, dodatkowe opcje
Za pomocą górnego paska nawigacji możesz wybrać okres, lokalizację, a także zmienić pracownika, dla którego chcesz wyświetlić szczegółowy raport.
❗Pamiętaj: Po każdej dokonanej zmianie, któregoś z parametrów górnego paska nawigacji, należy kliknąć Wczytaj dane, aby wyświetlić zaktualizowane dane.
Opcja Wczytaj dane jest dostępna w dwóch miejscach, tak jak jest to widoczne na poniższej ilustracji.
Za pomocą ikonki Opcje, możesz przejść do dodatkowych ustawień rozliczeń, a także wygenerować podany raport do pliku PDF lub Excel.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się więcej szczegółów na temat
dodatkowych ustawień rozliczeń.
Kolumny
Za pomocą ikonki Kolumny, możesz włączyć/wyłączyć widoczność dodatkowych kolumn.
Kolumna Alerty - zwraca komunikaty, jeśli u któregoś pracownika wystąpił błąd, który może wpłynąć na rozliczenie. Po najechaniu na komunikat zostanie zwrócona informacja, czego dokładnie dotyczy.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się, jakie alerty mogą wystąpić w widoku szczegółowym i czego dotyczą.
Kolumna Od zwraca - godzinę rozpoczęcia pracy zarejestrowaną przez pracownika / zaplanowaną godzinę rozpoczęcia pracy zgodnie z grafikiem pracy
Kolumna Do zwraca - godzinę zakończenia pracy zarejestrowaną przez pracownika / zaplanowaną godzinę zakończenia pracy zgodnie z grafikiem pracy
❗W kolumnach Od Do godziny widoczne na kolorowo, to godziny zarejestrowane przez pracowników. Godziny na czarno to godziny zmiany zaplanowane w grafiku pracy. Godziny obecności są porównywane do harmonogramu pracy i na tej podstawie następnie przyjmują odpowiednie kolory w zależności od tego, czy pracownik spóźnił się do pracy, czy wyszedł wcześniej itd.
Kolumna Godziny pracy - zwraca godziny pracy po zaaplikowaniu dodatkowych ustawień rozliczeń np. tolerancji lub zaokrągleń przyjścia i wyjścia z pracy.
Dodawanie zmiany, obecności i nieobecności
Z poziomu widoku szczegółowego można dodać pracownikowi: Zmianę, Obecność
lub Nieobecność.
❗Pamiętaj: Aby móc dokonać jakiejkolwiek edycji, należy najpierw przełączyć kłódkę.
W przeciwnym razie opcja ta będzie zablokowana.
Dodawanie zmiany
Aby dodać zmianę, wybierz: stanowisko, lokalizację i datę, a także wpisz godziny pracy.
Dodatkowo możesz również zaznaczyć opcję: Dodaj obecność do zmiany, jeśli chcesz od razu dodać pracownikowi obecność na tej zmianie.
Dodawanie obecności
Aby dodać obecność, wybierz: lokalizację, datę i wpisz godziny obecności.
Dodawanie nieobecności
Aby dodać nieobecność, wybierz rodzaj nieobecności, zakres i zaznacz poprawnie opcje: Pomiń weekendy, Pomiń dni wolne od pracy, Planuj urlop na postawie zmiany w grafiku pracy, aby dobrze zaplanować urlop.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się, jak poprawnie zaplanować urlop.
Edycja, zatwierdzanie nadgodzin, podgląd
wniosku o nieobecność
W raporcie szczegółowym możesz także: dokonać edycji, zatwierdzić nadgodziny, zobaczyć wniosek urlopowy.
Za pomocą opcji Edytuj możesz edytować zmianę lub obecność.
Za pomocą opcji Zatwierdź nadgodziny możesz zatwierdzić nadgodziny.
❗Uwaga: Opcja Zatwierdź nadgodziny jest widoczna tylko w dniu kiedy u pracownika wystąpiły nadgodziny i jest możliwość ich zatwierdzenia. W przeciwnym razie ta opcja nie będzie widoczna.
Pierwszy kafelek świadczy o nadgodzinach pochodzących z wcześniejszego przyjścia do pracy, a drugi świadczy o nadgodzinach pochodzących z późniejszego wyjścia z pracy.
Jeśli dane okienko jest aktywne, czyli tak jak drugi kafelek na poniższej ilustracji, świadczy to o tym, że wystąpiły nadgodziny i możemy je zatwierdzić.
Aby zatwierdzić nadgodziny, należy kliknąć aktywny kafelek, a następnie kliknąć Zatwierdź.
Po zatwierdzeniu nadgodzin w danym dniu pojawi się alert: Pracownik ma zatwierdzony czas pracy w nadgodzinach.
Za pomocą opcji Podgląd wniosków, możesz zobaczyć wniosek, historię jego edycji,
a także go wydrukować lub usunąć.
❗Uwaga: Opcja Podgląd wniosków jest widoczna tylko w dniu kiedy pracownik ma zaplanowaną nieobecność. W przeciwnym razie ta opcja nie będzie widoczna.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, a zabiorę Cię do kolejnego artykułu dotyczącego Ewidencji czasu pracy, a dokładniej alertów. 😊
📚 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania poniższych artykułów:
Przerwy w pracy - dowiedz się, w jaki sposób aktywować opcję rejestracji przerw
w Kadromierzu
Nowe opcje filtrowania w grafiku pracy - dowiedz się, w jaki sposób możesz zarządzać widokiem pracowników w grafiku pracy
Dodawanie obecności za pracownika - dowiedz się, w jaki sposób możesz dodać obecność za pracownika