W tym artykule wytłumaczę Ci, jak zatwierdzić godziny pracowników z poziomu zakładki Ewidencja czasu pracy.
Włączenie zatwierdzania godzin pracy w widoku Ewidencja czasu pracy
Aby włączyć możliwość zatwierdzania godzin, przejdź do sekcji Ustawienia >> Opcje, a następnie zaznacz Włącz funkcjonalność zatwierdzania godzin pracy w widoku Ewidencja czasu pracy.
Pamiętaj, aby potem kliknąć Zapisz zmiany!
Po włączeniu powyższej funkcji, w zakładce Ewidencja czasu pracy, powinieneś zobaczyć kolumnę ze statusem danego pracownika oraz filtr, gdzie możesz wyświetlać pracowników według wybranego statusu.
Rodzaje statusów:
🔴 Oczekujące - W danym okresie pracownik nie ma żadnych zatwierdzonych godzin pracy
🟡 W trakcie - W danym okresie pracownik ma zatwierdzone jedynie część godzin pracy
🟢 Zatwierdzone - W danym okresie pracownik ma zatwierdzone wszystkie godziny pracy
Jeśli nie widzisz kolumny Statusy po swojej stronie, to należy włączyć jej widoczność w podanym widoku. Wystarczy kliknąć ikonkę kolumn i zaznaczyć podaną kolumnę.
Zatwierdzanie godzin z poziomu widoku grupowego
Aby zatwierdzić godziny, przejdź do sekcji Ewidencja czasu pracy.
Z widoku grupowego, możesz wybrać konkretnych pracowników (lub wszystkich) i klikając przycisk "Oznacz jako zatwierdzone" automatycznie zatwierdzić wszystkie dni w wybranym okresie.
W ten sam sposób możesz również zmienić status wybranych lub wszystkich pracowników na "Oczekujące".
Zatwierdzanie godzin z poziomu widoku szczegółowego
Aby zatwierdzić poszczególne dni dla pracownika należy przejść do widoku szczegółowego.
Z widoku szczegółowego możesz zatwierdzać konkretne dni, klikając na ikonkę statusu bądź zaznaczając dane dni i klikając przycisk "Oznacz jako zatwierdzone".
Pamiętaj! Podczas edycji zmiany/obecności, dzień w którym nastąpiła edycja automatycznie traci status "Zatwierdzony"
Dodatkowo zawsze możesz wybrać widok jedynie dni, które oczekują na zatwierdzenie.