Cześć 👋
Zdecydowaliśmy się na połączenie sekcji Karta pracownika i Wypłaty w jedną zakładkę Ewidencja czasu pracy. Dzięki temu wszystkie czynności dotyczące rozliczenia pracowników wykonasz z poziomu jednej zakładki bez konieczności przełączania się pomiędzy różnymi sekcjami.
W związku z tą zmianą chciałabym pokazać Ci, jak poruszać się po sekcji Ewidencja czasu pracy, aby w jak największym stopniu ułatwić Ci zaznajomienie się z zaktualizowaną zakładką rozliczeń.
W tym artykule zaczniemy od omówienia widoku grupowego. W kolejnych instrukcjach przejdziemy sobie również przez widok szczegółowy, a także ustawienia rozliczeń. Do wszystkich kolejnych artykułów, podaję na samym dole danego artykułu bezpośredni link.
Zaczynamy! 😉
Widok sumaryczny
Widok sumaryczny przedstawia sumaryczne zestawienie czasu pracy pracowników
z danego okresu. Jest odpowiednikiem poprzedniej sekcji Wypłaty.
Po zalogowaniu się na konto i przejściu do zakładki Ewidencja czasu pracy należy wybrać: Okres, Stanowiska, Lokalizacje oraz Warunki zatrudnienia.
Kliknij WYŚWIETL, aby zaczytać dane dla wybranych parametrów.
Po wczytaniu danych zobaczysz podsumowanie dla danych pracowników, ale także łączne zestawienie godzin, nieobecności, nadgodzin dobowych i wynagrodzenia.
Górny pasek nawigacji i dodatkowe opcje
➡️ Górny pasek nawigacji
Za pomocą górnego paska nawigacji możesz zmienić okres, lokalizację, stanowiska
i warunki zatrudnienia.
❗Pamiętaj: Po każdej dokonanej zmianie, któregoś z parametrów górnego paska nawigacji, należy kliknąć Wczytaj dane, aby wyświetlić zaktualizowane dane.
Opcja Wczytaj dane jest dostępna w dwóch miejscach, tak jak jest to widoczne na poniższej ilustracji.
➡️ Dodatkowe opcje
Po prawej stronie są widoczne trzy dodatkowe ikonki: kolumny, lupa, opcje.
Za pomocą ikonki kolumny, możesz włączyć/wyłączyć widoczność danych kolumn.
❗Uwaga: Wśród kolumn w zakładce Ewidencja godzin warto zwrócić uwagę na kolumnę Alerty. Kolumna ta nie była dostępna w sekcji Karta pracownika i Wypłaty.
Jeśli, u któregoś pracownika wystąpi sytuacja, która może wpłynąć na rozliczenie wówczas w widoku grupowym w kolumnie Alerty, po najechaniu na ikonkę, zobaczysz komunikat:
W wybranym okresie u pracownika występują błędy mogące wpływać na rozliczenie. Przejdź do szczegółów, aby dowiedzieć się więcej.
Aby dowiedzieć się, czego dokładnie dotyczą dane komunikaty i w jakich dniach występują, należy przejść do widoku szczegółowego.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się więcej na temat widoku szczegółowego.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się, jakie alerty mogą wystąpić w widoku szczegółowym i czego dotyczą.
Za pomocą ikonki lupy, możesz wyszukać np. pracownika.
Za pomocą ikonki Opcje, możesz wykonać dodatkowe czynności min.: ustawić na koncie dodatkowe ustawienia rozliczeń, eksportować dane do pliku PDF lub Excel, obliczyć nadgodziny ŚT, a także importować godziny pracy.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, aby dowiedzieć się więcej szczegółów dotyczących
ustawienia rozliczeń.
👉 KLIKNIJ TUTAJ 👈, a zabiorę Cię do kolejnego artykułu dotyczącego Ewidencji czasu pracy, a dokładniej widoku szczegółowego. 😊
📚 Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zachęcam do przeczytania poniższych artykułów:
Dodawanie i edytowanie zmian w grafiku pracy - dowiedz się, w jaki sposób zaplanować i edytować zmiany w grafiku pracy
Definiowanie własnych typów urlopów - dowiedz się, w jaki sposób możesz skonfigurować własny typ urlopu
Rejestracja czasu pracy - dowiedz się, w jaki sposób możesz rejestrować obecność
w systemie Kadromierz